Köpvillkor

Allmänt

För att handla med oss måste du vara minst 18 år eller ha en förälders tillstånd. Alla våra priser inkluderar moms.

Pris- och sortimentsändringar

Vi förbehåller oss rätten att justera priser innan en beställning behandlas vid eventuella förändringar av skatter, valutor och/eller avgifter.

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort eller ändra varor i sortimentet innan ett köp har slutförts. Om en avslutad beställning inte kan levereras, informerar vi kunden om detta och avbryter och återbetalar beställningen till kunden.

Produktinformation

Vi förbehåller oss rätten att göra feltryck, produktändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuella slutrea. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före och efter att beställningen har behandlats. Vi arbetar för att göra våra bilder så representativa som möjligt och i linje med verkligheten. Vi kan inte garantera att alla bilder noga återspeglar produkternas verkliga utseende. Alla varor som marknadsförs och presenteras i webbutiken finns i lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras regelbundet, och vi förbehåller oss rätten att göra mindre avvikelser. Våra erbjudanden, reor, kampanjer och rabatter gäller så länge lagret räcker om inget annat anges.

BETALNING OCH LEVERANS

När du lägger varor i varukorgen och går till kassan är det tydligt vilken betalningsmetod som gäller, om priserna är inklusive eller exklusive moms och vilken momsats som gäller i det aktuella fallet. Leverans sker inom 2–5 dagar, om det inte anges vid beställningen att leveranstiden är längre.

För dig som privatperson kan det tillkomma extra kostnader för frakt, utöver priset. Dessa listas sedan i kassan. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet kommer det att framgå under beställningsprocessen.

I webbutiken kan varor vara markerade med en leveransindikation. Vi förbehåller oss rätten att ta bort varor som inte kan levereras från din order med prisavdrag för samma. Om du önskar avboka en vara på grund av leveransförsening kan detta göras fram till dess att beställningen har verkställts, det vill säga att en faktura eller fraktdokument har skapats. En del av leveransen sker endast på din begäran och medför extra fraktkostnader för dig.

När du lägger din order anges det i kassan vilken leveransmetod som gäller. Det är ditt ansvar att säkerställa att den adress du angav vid beställningen är korrekt. Observera att du inte kan ändra leveransadressen efteråt.

EJ UTHÄMTAT PAKET

Det är ditt ansvar som köpare att hämta din order på aviserad avlämningsplats inom den angivna tiden. Om du inte kan mottaga paketet vid leverans eller inte hämtar ditt paket på avlämningsplatsen kommer det att skickas tillbaka till oss. Vi kommer då att debitera dig för frakt- och administrationskostnader, se nedan för aktuella priser. Ångerrätten gäller inte för ej uthämtade paket.

Hanteringsavgift paket via ombud: 10 EUR + returfrakt

Hanteringsavgift för hemleverans: 20 EUR + returfrakt

Om du vet att du inte har möjlighet att hämta paketet inom tidsramen när det är hos ombudet, kontakta oss så försöker vi förlänga tiden så att du hinner hämta ditt paket innan det returneras till oss och du blir skyldig att betala tillbaka.

Ta kontakt i tid så hjälper vi dig att undvika onödiga kostnader för oss båda.

ÅNGERRÄTT (FÖR PRIVATPERSONER)

Vår ambition är att ge dig så mycket information som möjligt via text, bild och ibland rörligt material så att du kan få en så klar bild av produkten/produkterna som möjligt. Tillsammans kan vi arbeta för att inte skicka tillbaka varor i onödan och därmed belasta vår miljö. Av denna anledning erbjuder vi inte gratis frakt på returer. En stor del av vårt sortiment består av stora, tunga eller otympliga produkter, vilket innebär att fraktkostnaden i dessa fall är mycket hög. Se avsnittet "Returfrakt" nedan för att få en uppfattning om vad produktgrupperna kostar i returfrakt för dig som konsument.

Trots att du har gjort ditt köp kan det naturligtvis finnas flera skäl till varför du ändå vill returnera ditt köp. Självklart har du då möjlighet att använda din ångerrätt inom 14 dagar, vilket du har rätt att utöva enligt Distansavtalslagen. Observera dock att ångerrätten inte gäller om du har beställt en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt har specialtillverkats. Observera också att du är ansvarig för returfrakten, som nämns ovan. Du kan även vara tvungen att betala för värdeminskning av en produkt i den utsträckning det beror på att du har hanterat produkten i större utsträckning än som var nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Om du inte är nöjd med produkten, uppskattar vi din feedback.

Ångerfristen börjar löpa den dag föremålet levereras till din ombud eller hem till dig. Om du har beställt flera föremål eller om föremålet du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen att löpa när du har mottagit det sista föremålet och den sista delen av föremålet, respektive.

Om du ångrar ditt köp måste produkten returneras oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk försegling. Produkten måste skyddas med den ursprungliga ytterförpackningen så att den inte skadas under transport.

Om du vill utnyttja din ångerrätt, följ instruktionerna under fliken "Reklamationer och returer". Vi kontrollerar att de villkor som krävs för att kunna använda ångerrätten uppfylls. Du kommer sedan att få svar via e-post från oss med information om hur du returnerar föremålet. Det är viktigt att du följer dessa anvisningar – använd returkoden och returfraktsedeln du tilldelas. Om du väljer att skicka tillbaka föremålet på annat sätt än via returfraktsedeln/frakten som vi har bokat åt dig – kommer du att behöva betala ytterligare tillägg, såsom den ökade fraktkostnaden innebär. Observera att vi inte accepterar paket utan angiven returkod.

Vid mottagandet av det returnerade föremålet kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar från den dag vi mottog din retur.

TRANSPORTSKADOR

Är ditt paket transport skadat vid mottagandet är det viktigt att det noteras på ditt frakt dokuments som en anmärkning. Om en transportskada uppstår är det ditt ansvar att rapportera skadan till oss inom skälig tid. Kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt skadan. Det är viktigt att du noggrant undersöker dina produkter omedelbart när du mottar dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla den ursprungliga förpackningen så att hela paketet och produkten kan inspekteras när vi behandlar ärendet. Ta bilder på transportskadan och bifoga dem i din kontakt med vår kundtjänst. Följ anvisningarna under "Reklamationer och returer".

REKLAMATIONER OCH RETURER

Om det föremål du har mottagit är felaktigt eller om du har fått fel föremål skickat till dig är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på [kontaktinformation].

Observera att reklamationer måste göras hos återförsäljaren där produkten köptes. Vi har ingen möjlighet att byta ut eller återbetala för en vara som köpts från en annan återförsäljare.

Viktigt! En retur- eller reklamationssedel måste alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänd retur- eller reklamationssedel accepteras inte. Det innebär att vi inte krediterar varor som inte har angivna returkoder.

Ett oinlöst paket räknas inte som en retur. Läs mer om detta i våra köpvillkor.

Instruktioner:

Denna instruktion gäller för alla typer av returer. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i respektive dokumentation. Returkoden gäller i 14 dagar, och returen måste tas emot av oss inom dessa dagar.

Vi kontaktar dig via e-post så snart din förfrågan har mottagits och kontrollerats.

Vid returen måste alla produkter returneras i originalförpackning och komplett med alla tillbehör. Kom ihåg att alltid skicka produkten med extra förpackning så att den inte skadas under transport. Paketera varorna väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

Cookies

En cookie är en textfil som skickas från en webbplats, t.ex. Demo Web shop, till din dator där den lagras antingen i minnet (sessionscookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används till exempel för att lagra inloggningsinformation och din varukorg när du surfar runt hos oss. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte att kunna lägga en order på vår webbplats. Du kan enkelt ändra detta i inställningarna i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att lagra personlig information om dig.